這首歌非常非常的棒
就連歌詞我也是很愛ˇˇˇ

Silent Hill 4(寂靜嶺4)的主題曲
這個遊戲是心理暗示恐怖類游戲,涉及大量宗教背景
我看過故事簡介,感覺上真的不錯(但也很噁心)
話說如果心臟不好還是不要聽比較安全^^"

  信仰、愛情、欺騙、忏悔。
  一種稱做“死者複生”的神迹

  在那山丘之上,
  光幕低垂之時,
  野獸進入他們的歌聲中,
  伴隨著血腥文字,
  降下迷霧與盛裝夜晚之皿。
  墓園成爲公衆之地,
  人們爲悲傷哭泣,
  爲團圓而喜樂。

  在強大的自然法則面前,人們必須面臨死亡,
  沒人可以逃避它的降臨。
  在種種強大的力量的壓迫下的人們渴望被救贖,
  于是神便被賦予了無所不能的力量。

  在許多古老的傳說同樣被廣爲流傳--,
  那些早期宗教信衆並不相信死亡即代表結束,
  而不過是回歸大地的一種途徑,
  他們也相信這種程序是可以被逆轉的……。

Room of angel <天使之間> - BY Mary Elizabeth McGlynn

You lie, silent there before me.
妳說謊,在我面前沈默不語

Your tears, they mean nothing to me.
妳的淚水,對我已經毫無意義

The wind, howling at the window
那風,在窗口嗥哮

The love you never gave, I give to you -really don't deserve it -
您從未像我愛妳那般,如此的愛著我 - 真不值得 -

but now, there's nothing you can do
但如今,妳已無能爲力

So sleep in your only memory
僅此沈眠在妳殘存的回憶中

And weep, my dearest mother
並且啜泣,我最摯愛的母親

Here's a lullaby to close your eyes, goodbye
這搖籃曲使妳閉上了眼睛,再見了

It was always you that I despised
總是無視於妳的存在

I don't feel enough for you to cry, oh my
我不覺得哭泣對妳而言已足夠,噢,摯愛 ...

Here's a lullaby to close your eyes, goodbye goodbye…
這搖籃曲讓妳閉上了雙眼,再見了 再見了 ....

So insignificant
如此的微不足道

Sleeping dormant deep inside of me
沈睡在我內心深處

Are you hiding away, lost under the sewers
妳不斷的在躲藏嗎,是遺落在陰溝之下

Maybe flying high in the clouds
亦或高飛在雲端之上

Perhaps you're happy without me
沒有我或許你會快樂些吧

So many seeds have been sown on the field
許多的種子已播在田野之中

And who could sprout up so blessedly if I had died
假如我死去,而誰還能安然地發芽茁壯

I would have never felt sad at all
我根本從未感到哀傷

You will not hear me say I'm sorry
妳不會聽見我說我很抱歉

Where is the light wonder if it's weeping somewhere
倘若某處正在低泣,何處才是我追尋的那道光

Here's a lullaby to close your eyes, goodbye
這搖籃曲使妳閉上了眼睛,再見了

It was always you that I despised
總是無視於妳的存在

I don't feel enough for you to cry, oh my
我不覺得哭泣對妳而言已足夠,噢,摯愛

Here's a lullaby to close your eyes, goodbye goodbye...
這搖籃曲讓妳閉上了雙眼,再見了 再見了
arrow
arrow
    全站熱搜

    devilkid 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()