close
因為私心與歌詞不宜關係,我就換了歌(巴)
如果無法接受先前的『正常境界』,那請不要冒險聽這首歌,因為比『正常境界』更黑更毛
但假如您(?!)是喜好黑暗歌、能接受黑暗歌的人,請用力按下隔壁的PLAY,或者直接飛到阿鷹家去聽這首超棒的歌吧OwO/// → GO!
最好聽的時候配著歌詞,會更有感覺喔ˇ

至於ED,也是片霧大姐唱的
一樣是黑歌,只是走的方向是悲傷無助與絕望的風格ˇ
如果英文發音好的話會更好聽OTZ
至於那個中文翻譯,不是我翻譯的,因為嘛...不知道是我英文太爛還是日本人的文法有問題...
我...我看不懂歌詞在寫啥(囧!!
所以這是從網路上找的,翻譯倒是不錯(雖然有些地方意思好像不太對...)
不過嘛....尊重作者所以就沒改了,反正整體看起來不錯就好=ˇ=

why, or why not - BY 片霧烈火

作詞:interface
作曲:大嶋啓之
編曲:大嶋啓之
[ひぐらしのなく頃に ED]

To get my happiness I had done everything,
but had done nothing to be blamed and accused of.
The sound of footsteps became louder every day,
Then I noticed the fact there was no time.

I was a believer in life to be myself always,
and was asking whether I would be alive.
Give me a reason why not to adopt in this way,
or judge me to be guilty of so many incurable sins.

Tell me why, or why not. Complaining way too much,
maybe I overlooked something fatal for me.

The whole world was at a complete standstill,
and I was in fetters, at the mercy of the mob.
The silent warning became louder every day.
Then I kept pretending not to hear.

Its meaning had been in the eyes of beholder all along.
It had grown dark before I found a sign.

"Among the nonsense tragedies, what on earth you are looking for?
You only have to be honest to yourself and your own fate."
Tell me why, or why not. Complaining way too much,
maybe I overlooked something fatal for me.

There is nobody who knows there will be nobody.
Except for me, all the world has gone mad.

So what is forgiveness you are willing to withhold?
What is the well-being you are willing to make?
Now what? So what? Don't you come interrupt me, oh please,
while I am interrupting myself.


---

爲了那所謂的幸福
我已然付出一切
而且從沒作過任何
天怒人怨的事情

那腳步聲輕輕
漸行漸近
這時我才發現
時間無情

平時生活的信仰
就是拼命做自己
不斷被問起
我還能否繼續再存在

告訴我爲什麽
非要接受這一切
何不徹底埋葬我
和那無可救贖的罪

告訴我爲什麽
非要詛咒這一切
真的從來沒想過
這樣的毀滅

眼前的世界已經
整個停滯不前
我被那卑微的同情
枷禁在這世間

那詛咒聲靜靜
越來越明
可我還是不聽
我不想聽

厄兆漸漸映在眼
加上路人冷漠的視線
真相已消失
在我找到它以前

通過這駭人的慘劇
你能看清什麽事情
你只能誠心去面對
自己和自己的宿命

告訴我爲什麽
非要詛咒這一切
真的從來沒想過
這樣的毀滅

這世上沒人能知曉
人何時全死絕
除了我自己
整個世界已經瘋掉

什麽樣的仁慈
你會想要保留
什麽樣的樂園
你最想要擁有

爲什麽爲什麽
你不來毀滅我
請出現在我的面前當我毀滅自己的時候
arrow
arrow
    全站熱搜

    devilkid 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()