這次是太空戰士第八代的片尾曲
原版是王菲(?)唱的,翻唱則是由Angela Aki
老實說,我覺得原唱比較好聽啦(抓頭)
不過,我看評語,好像大多數的人都覺得Angela唱的不錯
我覺得他嗓子很好,可是我覺得王菲的嗓子比較適合這首歌^^a
總之個人觀點不同,自己聽聽看吧

話說那個歌詞,是Angela Aki版的喔....||||
我不知道是不是因為收錄於SQUARE VOCAL的關係,歌詞跟Angela唱的不太一樣orz

Eyes On Me - BY フェイ・ウォン
[Final Fantasy VIII主題曲]

whenever sang my songs
on the stage , on my own
whenever said my words
wishing they would be heard

i saw you smiling at me
was it real or just my fantasy
you’d always be there in the corner
of this tiny little bar

my last night here for you
sang old songs , just once more
my last night here with you ?
maybe yes , maybe no

i kind of liked it your way
how you shyly placed your eyes on me
oh , did you ever know ?
that i had mine on you

darling , so there you are
with that look on your face
as if you’re never hurt
as if you’re never down

shall i be the one for you
who pinches you softly but sure
if frown is shown then
i will know that you are on dreamer

so let me come to you
close as i wanted to be
close enough for me
to feel your heart beating fast

and stay there as i whisper
how i love you peaceful eyes on me
did you ever know
that i had mine on you

darling , so share with me
your love if you have enough
your tests if you’re holding back
or pain if that’s what it is

how can i let you know
i’m more than the dress and the voice
just reach me out then
you will know that you’re not dreaming

---

每次在舞台上,獨自
唱自己的歌
道出心聲
希望有人聆聽

看見你對我微笑
真的嗎?亦或只是我的幻想
你總待在這個小酒吧的
角落裏

最後在此爲你待一個晚上
最後唱一遍相同的老歌
這也許是
也許不是

和你在一起的最後一晚
我有些喜歡你的那種方式,害羞地凝視我
哦,你可知道
我也在注視著你

達令,你就在那兒
臉上的表情
好象從未受過傷害
從未失敗

我可以是哪個人嗎
那個溫柔而堅定地擰你一下的人
如果你皺眉
我會知道你不是在夢遊

讓我靠近你
近到我滿意
近到我
能聽見你的心跳加速

我停靠在那兒悄聲訴說
多麽喜歡你凝視我的甯靜的雙眼
哦,你可知道
我也在注視著你

愛人,如果你的愛夠深
和我分享吧
強忍住的淚水和痛苦
也讓我分擔
怎樣讓你知道
我不僅是你看到的外表,聽到的聲音
伸手碰一下我
便會知道你不是在做夢
arrow
arrow
    全站熱搜

    devilkid 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()